onsdag 7 september 2011

varldens sotaste barn!

idag hjalpte vi till att dela ut skoluniform, skor, anteckningsblock och pennor till over 1000 barn som ska borja skolan nasta vecka. det var sadant kaos sa att jag vet inte vad! vi borjar nu... vi borjar om en halvtimme... vi borjar om en timme... eller senare kanske... japp. sa ar det. vi skulle haft amarinjalektion bade igar och idag men tror ni att vi fick det...

hur som helst. det jag vill saga var att fast jag har ont i magen och ar helt svag i kroppen sa glommer jag det nar jag traffar barnen. de ar sa fina! de yngsta kommer springande mot oss med sina stora radjursogon och chokladdoppade hy och pussar och kramar och vill bli burna och sitta i knat och bara ar sa sota! nar jag traffar dem sa glommer jag bort all sjukdom i hela varlden.de har aldrig traffat oss, anda far vi sa mycket karlek!
jag har sa fina bilder pa min kamera. men innan va har fatt internet kan jag inte lagga upp dem. men tro mig de ar fina! jag kan titta pa dem hur manga ganger som helst och anda le! forhoppningsvis kan jag dela med mig av det snart!

efter det oorganiserade kaoset ar vi helt slut sa snart ska vi lagga oss och bara titta pa en film. det har anda hunnit bli morkt ute och folket pa gatan borjar sina. sen far vi se vad morgondagen bjuder pa. kanske och forhoppningsvis en amarinjalektion. kanske och forhoppningsvis sa kan vi ta ut pengar, det ar inte 100% okej nar man maste lana pengar av de tyska volontarerna... jag och gustav har namligen mastercard och det ar tydligen ingen hitt har, varat sista hopp ar att vi kan ta ut pengar pa hilton.

sa. nu bar det av fran internetcafeet tillbaka till wsg guesthouse och den familjara stamningen. ciao!

2 kommentarer:

  1. Det låter så fantastisk Julia. Ha det fortsatt underbart med de små liven!

    SvaraRadera
  2. Oh no, är du redan sjuk...försök att vara stark och hämta styrka från rätt ställen. Från Herren, lovsång, hos de andra volontärerna och hos det fantastiska folket!
    Kram och bön skickar jag idag!

    SvaraRadera