söndag 9 oktober 2011

bloggtorka

Jag har lite bloggtorka. Inte för att vi inte gör något. Mer för att jag inte känner för att vara kreativ och skriva jämt. Så jag tänkte att jag kan lägga upp bilder på några av mina vänner istället så att ni ändå får livstecken ifrån mig. De är nice ska ni veta! enjoy!

Här vid meskel square spelar jag fotboll ibland med dessa grabbar, plus några till, på asfalten. Stenar får agera mål, och getter samt promenerande etiopier (helt obrydda om att de går eller åker motorcykel på våran plan) får agera publik. Som ni ser är det många bilar i bakgrunden, det är inte mindre än 9 filer och det är den värsta gatan jag vet att gå över för bilarna vet inte vad hänsyn betyder. Detta skulle kunna vara livshotande för bollen. Men det finns så mycket folk runt omkring så att om bollen åker iväg så visslar vi allt vi har så sparkas bollen snabbt tillbaka till oss, jag menar det finns flera etiopier som skulle göra mycket för att få sparka på en boll. Värre är det när vi, som igår, spelar fotboll precis utanför vårat hus guesthouse. Det finns nämligen inte så mycket yta att spela på vilket resulterar i att vi står mer eller mindre ute på halva vägen. Jag vet inte hur många gånger bollen blev påkörd av en taxi... Men bollen lever. Och det är ett under. Det gör vi med tack och lov, även om det var nära ögat ibland alltså att bilarna körde på oss… vad gör man inte för lite fotboll…
Etiopier vet hur man firar! Detta är en bild från nyårsafton. Eller nej det är förresten två dagar innan nyårsafton - men varför inte fira ändå! Bilden är tagen under fredagens bönemöte som slutade med dans. Bönen varade i sammanlagt 4 timmar.

Firande av Rajmunds födelsedag. Här är några av mina vänner som var där. Gemenskap AB!
 

Nu får ni inte se fler bilder för det drar för mycket internet. Så nu går jag och umgås med vänner som antagligen sitter nere i vardagsrummet. Det finns då i stort sett alltid någon där. Hoppas förresten att vattnet kommit tillbaka vi har inte haft något på hela dagen.  Hej hopp!


1 kommentar:

  1. Spännande med inget vatten ;) Låter som du har det väldigt bra där borta! En stor kram från Göteborg till dig är påväg! ;)

    SvaraRadera