lördag 10 december 2011

Glädjen i att få leka!

På Hayasost (KinderGarten) där jag jobbar är ungarna ungefär mellan 3-8 år gamla. De går i skolan klockan 9-3. De har engelska, matte, amarinja, science och andra ämnen som vilken högstadieelev i Sverige som helst har. De har även prov. Jag är så glad att jag får leka eller idrotta med ungarna 35 minuter om dagen. Jag hoppas att de under de 35 minuterna får känna sig som de barn de faktiskt är. Vi har inte de bästa förutsättningarna på den lilla lilla steniga skolgården som finns, eller i det pyttelilla lekrummet som finns, och med de få skitiga och i många fall trasiga leksaker som finns.

På bilden nedan ser du hur det ser ut när jag tar in KG1 i lekrummet.
Jag kan ju meddela att det inte direkt är ljudisolering och att det inte finns leksaksbilar till alla barnen...
Men de tycks älska det ändå.

KG1 i Hayasost's lekrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar