tisdag 29 november 2011

Visum

Vi får inget nytt visum. Mitt visum går ut på lucia och det betyder rent krasst att jag troligen kommer hem till Sverige om 2 veckor. Snopet. Vi har försökt att ordna detta på alla möjliga olika sätt och vi har varit på alla olika möjliga slags ministry och immigration. Men det ser väldigt mörkt ut. 9 månader krympte just ner till 3 månader. Vi vet inte om vi kan komma tillbaka till Etiopien eftersom de går under samma regler på etiopiska ambassaden i Stockholm som här. Det innebär att eftersom vi inte får något business visa här (vilket vi behöver för att få arbeta), så kanske vi inte får det i Sverige heller.
Så galet.


Nu får jag bara se till att njuta av det jag har här. Jag kan ju börja med att titta ut genom fönstret där det för tillfället ser ut så här.

3 kommentarer:

  1. Så sjukt sjukt tråkigt!! Hoppas verkligen det löser sig på nåt sätt!

    SvaraRadera
  2. Håller med! Det är ju så snopet, något har hänt i systemet från tidigare år och helt plötsligt kan man inte vara volontär längre...På ett sätt förståeligt, eftersom vi inte ska ta arbetstillfällen från etiopier. Men jag ser ju en vinst i att ha volontärer i en organisation...suck! Vi får be att du och Gustav får nya visum i Sverige istället! Vi hörs idag!

    SvaraRadera
  3. Din favoritbroder ;P1 december 2011 kl. 03:17

    Vi kommer att bli glada att få ha dig hemma. Men för nu ska du bara njuta ordentligt och göra det bästa av de dagarna du har kvar, så får Gud leda dig vidare.

    SvaraRadera