fredag 4 november 2011

Pingu!


Jag är lite halvkrasslig så jag bestämde mig igår för att visa en film för barnen, sådär lagom jobbigt. På skolan finns det kanske 20 filmer varav alla är på svenska - hur genomtänkt är det på en skala! Fyra av dem visade sig iallafall vara Pingu, och även om inte barnen vet riktigt vad snö och pingviner och igloos är, så är Pingu ändå bra eftersom deras språk är lika konstigt vilket land man än kommer ifrån. 
Barnen älskade det! De satt uppradade allihop med ögon stora som tefat och öppna munnar varvat med att de skrattade och klappade i händerna. Så jag bestämde mig för att visa filmen även idag. När de fick höra det blev det jubel igen. Även läraren gillar filmen och de frågade om jag inte kunde visa den på måndag igen. Visst! Och vet ni vad som är kul. När jag tittade på baksidan av filmerna så står det på baksidan med stora bokstäver ”MARTIN NYGREN”; en barndomsvän till Gustav och jag gick bibelskola med honom förra året. Så roligt! Tack för det Martin! Du är bra! Och Pingu är grejen!

Jag smygtog en bild på de äldsta barnen för de var så söta! Lyckliga, fascinerande barn är vad ni ser!

1 kommentar:

  1. Hahah åh vad sött! Härligt att de gillar pingu så mycket! Och skönt för mig! Bli bättre! Kram finis <3

    SvaraRadera