onsdag 2 november 2011

Ett blogginlägg

- Maria, vad ska jag blogga om?
- Du kan blogga om mig.
- Vad ska jag skriva då?
- Att jag är en trevlig tjej.
- Okej.

Vi har en sjuk vecka. Alla har vi varit sjuka under en vecka. I magen, förkylning, feber... japp! På etiopiska sjukhus kan man hänga...
När jag kom till skolan idag frågade barnen efter Gustav för vi brukar som alltid vara där samtidigt. Jag sa att han var sjuk och de svarade "Ajso, Gustav Exiabiher jebarke" (det är lite småklurigt att stava amarinja med våra bokstäver...), det betyder iallafall "Var stark, Gud välsigne Gustav". Är de fina eller vad!

1 kommentar:

  1. Hej Julia!

    Här kommer en hälsning från Öre.
    Nu har vi snart ett nytt, stort kök här. Det blir jättefint. Ljust och rymligt.
    Dess värre har vi inte fått någon snö än. (Lottas kommentar)
    Lotta och Naima är här och hälsar på och i kväll kommer Thomas med familj hit.

    Hoppas att ni håller på att vara friska snart.
    Vi önskar er en fin Allhelgona helg.
    Vi förstår att du längtar till nästa vecka när du får besök.

    Ha det så bra.
    Många hälsningar från farmor och farfar.
    Lotta hälsar också.

    SvaraRadera