torsdag 26 januari 2012

Vad tänker tjejen?!

Såhär är nuläget;  
Elin är i Etiopien. Gustav är hemma nu men ska strax återvända. Maria är i Sverige och förblir här, iallafall inom närmsta framtiden. 

Jag då? 
Ja, jag har ju möjlighet att åka tillbaka 3 månader (för det är så långt visum som vi kan få). Men jag kommer faktiskt att stanna hemma i Sverige. Det var inget lätt beslut, men efter många övervägningar runt juletiden så bestämde jag mig för detta. Jag kan absolut tänka mig åka tillbaka till Etiopien, det skulle jag göra med glädje! Men just nu känns det rätt att stanna hemma i Sverige. Jag är glad för de upplevelser och erfarenheter jag har fått där nere som jag kommer bära med mig resten av mitt liv. Det har absolut ändrat mina värderingar, på ett väldigt positivt sätt. Jag hoppas att jag kommer att få dela med mig av detta!

Så vad händer inom närmsta framtiden för mig? 
Jag och Elin har skaffat en lägenhet i Göteborg. Det gick som på räls verkligen och vi är mycket förnöjda! Exiabiher jmesken som dom säger på amarinja (tack vare Gud)! Det känns riktigt bra att få bo med denna härliga tjej och ha den härliga förmånen att få bo nära pojkvän och så många av mina fantastiska vänner! Jag tror att denna vår har mycket att leverera! Ni är mycket välkomna att komma och hälsa på! Jag flyttar ner 3 februari till en fin tvåa. Än har jag inget jobb men jag söker för fullt (tips mottages gladeligen med öppna armar!). Lägenheten har vi fram till ungefär mitten av maj, sen får se var vägarna bär! Spännande.

Denna blogg?! 
Kommer att finnas kvar ändå. Jag kommer att lägga in tankar och förhoppningsvis lite kloka ord här då och då. Ni vet, jag har väldigt mycket att dela med mig av nu när jag kommit hem från ett land så annorlunda så annorlunda. Ärligt. Och om/när jag åker till Etiopien igen så kommer bloggen till och med att vara riktigt aktiv!
Jag vill här också passa på att tacka alla som har läst min blogg! Hoppas den har varit givande.
Ni kommer kanske även att se mig ha en föreläsning eller två om Etiopien inom närmsta året. Jag har nämligen lovat att hålla fem föredrag om min resa, bl.a. på TEJP-läger men även t.ex. i min församling (även här är jag öppen för förslag!)

Allt gott och Gud välsigne er!
'

Jag och min blivande glada kombo (alltså Elin som jag ska dela lägenhet med i vår)
 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar