onsdag 11 januari 2012

Amarinjan lever kvar

Det finns vissa ord från amarinjan som jag fortfarande använder, mer eller mindre omedvetet. Jag tänkte lära er några dem så att ni slipper fråga och kan känna er lite proffsiga och så när ni träffar mig ifall orden skulle råka hoppa ur min mun... De uttalas ungefär såhär (amarinjan har ju egentligen egna bokstäver men det är ett försök iallafall);

  • Äshi - okej, jaha...
  • Wejnej - skit också, ånej...
  • Bownet?! - really?!
  • Abet? - vad är det?
  • Besmam - herregud
  • Exiabiher jmesken - tack vare Gud
  • Mndeno? - vad är det?
  • Lemmen?! - varför?!

När man stannar för att tanka bilen och ingen kan engelska är det bra & kul att kunna amarinja!

1 kommentar:

  1. Julius, kommer du ihåg vad lemmen betyder på pitmåle? Det var ungefär det du sa till mig i ett helt år ;)

    Hoppas du har det kanon, saknar dig!
    Puss <3

    SvaraRadera