måndag 9 januari 2012

God jul 2

I helgen firade Etiopien julafton. Fint är det att få förmånen att fira både jul och nyår 2 gånger!
För självklart ska det firas!

Dagen började med en skön och lugn morgon efter att ha spenderat dagarna sen jag kom hem från Addis i både Göteborg, Alingsås, Norrlands skogar och städer, samt i Sälen.

På eftermiddagen drog jag och mina syskon in på gudstjänst på Hillsong Church Stockholm med ruggigt bra och givande predikan och lovsång. Där träffade jag för övrigt på Emma som var SALT-volontär före mig vilket kändes väldigt välsignat! Gissa om hon var förvånad över att se mig när hon trodde att vi SALT-volontärer var i Etiopien. Senast jag träffade henne gick vi på den etiopiska restaurangen Ethio  i somras Star tillsammans med 3 spända men förväntansfulla SALT-volontärer som givetvis var Gustav, Maria och Elin, samt Viktoria Nordén som skickade ut oss. Tänk det var inte så länge sen ändå! Inte visste vi att våran 9 månader långa resa skulle innebära hemskickning från landet redan innan jul!

Efter gudstjänsten drog jag och min köra familj oss till just Ethio Star och avnjöt en riktigt fin och god middag med riktig etiopisk TEFF-INJERA! (teff är sädesslaget som man gör brödet injera på och som bara växer i Etiopien). Alla såser som jag har saknat fanns med på vårat bord, underbart! Dessutom fick jag prata lite amarinja med servitrisen - fint!

Så god jul till er alla! Halleluja och ära vare Gud i höjden att han kom ner till vår jord! Så välsignat att få fira detta två gånger! Det är Han värd! Minst! Gott!



Hillsong church Stockholm

Härlig Etiopisk injera med kära familjen.
(mamma bakom kameran)

Förra gången jag åt injera i Sverige, dessutom på samma restaurang. I somras.
4 förväntansfulla SALT-volontärer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar