onsdag 4 juli 2012

Transtrand

Nu befinner jag mig i Transtrand. Jag är ledare på en månads konfirmationsläger. Det är fantastiskt. Att få se konfirmander ge sina liv till Jesus. Att se att något händer i deras inre. Be att vi ledare ska få kraft att ge, att faddrarna ska få inspiration att vara bra förebilder, och att konfirmanderna ska få en månad som sätter spår för livet.

För mig blir Gud så påtaglig. Jag hade inte klarat det här utan honom. Jag förundras hur mycket Gud kan göra fast jag inte tror att jag räcker hela vägen fram. Det är häftigt att få lägga sig i Guds händer och be att Gud ska verka och hjälpa en, och att Han faktiskt gör det! När inte vi når hela vägen fram så gör Gud på något förunderligt sätt det. Det är så gott! Vi får se mer av Guds storhet när vi är beroende av Honom.



1 kommentar:

  1. "Vi får se mer av Guds storhet när vi är beroende av Honom." - Verkligen sååå sant! Tack för att du delar med dig av de här uppmuntrande orden!

    SvaraRadera